MY DIGITAL LIFE. Weekendowe warsztaty w Gdyni dla przedsiębiorczyń i przedsiębiorców z Ukrainy

Karol Popko
Gdańsk, Sponsorowane, Szkolenia
26 marca 2024, 17:49
Data aktualizacji: 26 marca 2024, 20:00
Komentarze 0
Source: https://mydigitallife.pl/

Uchodźczynie i uchodźcy z Ukrainy, którzy przyjechali do Polski po 24 lutego 2022 roku i chcieliby założyć tu własną firmę, mogą skorzystać z bezpłatnego programu wsparcia przygotowanego przez Bielański Integrator Przedsiębiorczych m.st. Warszawy oraz Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Program jest realizowany dzięki wsparciu Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju.

Podczas dwudniowych warsztatów uczestniczki i uczestnicy zapoznają się z modelem biznesowym, poznają rodzaje działalności i związane z nimi zagadnienia podatkowe oraz otrzymają wsparcie w zakresie strategii marketingowo-sprzedażowej i budowania relacji z klientami.

Zajęcia odbędą się w Gdyni w dniach 13-14 kwietnia 2024 w UrbanLab Gdynia w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym (Aleja Zwycięstwa 96/98 – wejście od ul. Stryjskiej).

Osoby zainteresowane udziałem w programie mogą się zgłosić, wypełniając formularz rekrutacyjny: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScjgA0IUjdZcCUn6kNsi8GzTvbYGhC7FyGMY9Jd6A0lXv451Q/viewform?usp=sharing

Model biznesowy firmy (wg Osterwaldera)

Podczas warsztatów uczestniczki i uczestnicy dowiedzą się, czym jest model biznesowy, dlaczego należy go przygotować, zanim zarejestrują firmę. Już w trakcie warsztatów będą pracować nad modelem własnego pomysłu na biznes, a następnie dopracują go podczas mentoringu z ekspertem. Główne pytania, na które należy odpowiedzieć, określając model biznesowy: kim są Twoi klienci, czy masz dopasowane do nich usługi, jakie są Twoje strumienie przychodów, jak się komunikujesz, jak sprzedajesz, jakie masz zasoby.

Po warsztatach uczestnicy będą mieć wstępny prototyp modelu biznesowego.

Podatki w Polsce

Podczas warsztatów uczestniczki i uczestnicy dowiedzą się, z jakimi podatkami będą mieć do czynienia Polsce, jak liczyć podatki i kiedy należy je płacić. Poznają, jakie są różnice między nim i jakie inne obciążenia należy wziąć pod uwagę, planując działalność gospodarczą (ZUS).

W trakcie warsztatów uczestnicy wstępnie wybiorą rodzaj opodatkowania i formę działalności.

Jak założyć biznes krok po kroku? Rodzaje firm w Polsce

Uczestniczki i uczestnicy poznają główne rodzaje firm, które mogą założyć w Polsce (np. jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka z o.o.). Dowiedzą się, co należy mieć gotowe przed przystąpieniem do rejestracji firmy (siedziba, adres korespondencyjny, adres do doręczeń, konto, profil zaufany, koncesje, dodatkowe pozwolenia), gdzie uzyskać pomoc, jak wygląda proces rejestracyjny (KRS, CEIDG, REGON, NIP) oraz jak pozyskać dofinansowanie.

Po warsztatach uczestnicy będą dysponować mapą kroków potrzebnych do założenia biznesu oraz listę potrzebnych dokumentów.

Jak pozyskać klienta i jak zwiększać sprzedaż? Reklama w mediach społecznościowych

Podczas warsztatów uczestniczki i uczestnicy dowiedzą się o kluczowych elementach marketingu i sprzedaży potrzebnych do rozpoczęcia swojego biznesu.

  • Jak zdefiniować cel marketingowy i sprzedażowy dla firmy?
  • Jak określić grupę docelową i zrozumieć jej potrzeby i preferencje?
  • Jakie są najskuteczniejsze narzędzia marketingowe i sprzedażowe dostępne na rynku?
  • Jakie są trendy i innowacje w dziedzinie marketingu i sprzedaży?
  • Jak opracować niepowtarzalną wartość oferty i skutecznie ją komunikować?
  • Jak skutecznie pozyskiwać klientów online?

W trakcie warsztatów uczestnicy wstępnie wybiorą wersję swojego planu marketingowo-sprzedażowego.

Wszystkie spotkania będą prowadzone w języku ukraińskim i polskim. Ważne, by uczestniczki i uczestnicy poznawali polskie słownictwo biznesowe związane z prowadzeniem firmy.

EKSPERCI/MENTORZY

Agata Bona – MBA, IT w biznesie (PJWATK), International Certified Future Strategist. Mentorka, trenerka startupów technologicznych oraz ekspertka w programach: akceleracji MIT Enterprise Forum CEE, European Space Agency BIC Poland Bootcamp, wykładowca kursu MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, EU-EXCEL European Virtual Accelerator Startup Ecosystem, Mazovia Inkubator Technologiczny . Od 4 lat współtworzy systemy wspierania przedsiębiorczości lokalnej oraz edukacji przedsiębiorczej dla samorządów, w tym m.st. Warszawy. Przedsiębiorczyni: FutureLab CEO. Od 15 lat doradczyni, moderatorka, facyliatorka strategiczna firm w obszarze innowacyjnych modeli biznesowych, strategii rozwoju biznesu oraz strategii komunikacji i budowania marki oraz określania przyszłych pól gry poprzez prototypowanie scenariuszy przyszłości i ich implikacji dla możliwości biznesowych, opcji strategicznych oraz pożądanych innowacyjnych modeli biznesowych organizacji. Ex-marketingowiec big pharmy.

Ivan Gerasymenko – magister cybernetyki, ma tytuł doktora w obszarze administracji publicznej, MBA. Doświadczenie w dużych firmach górniczych i inżynieryjnych na stanowiskach od inżyniera po dyrektora ds. rozwoju i inwestycji. Dyrektor regionalnej agencji inwestycyjnej. Product Owner w firmach IT. Pracował w Google w programie Google Partners. Współzałożyciel i CEO agencji reklamowej – wszystkie rodzaje reklamy online (Google, Facebook, Instagram, sieci natywne, programmatic), badania marketingowe.

Vitalina Komirna – doktor nauk ekonomicznych, profesor, prezeska fundacji InMarket. Autorka książek z zakresu ekonomii, zarządzania i marketingu. Ponad 20 lat doświadczenia w dziedzinie edukacji, tysiące absolwentów. Metodolożka i twórczyni projektów edukacyjnych oraz programów nauczania zarządzania organizacjami i cybernetyki ekonomicznej, zdrowia publicznego na uniwersytetach na Ukrainie i w Polsce.

Tomasz Niwiński – doradca podatkowy posiadający wieloletnie doświadczenie w podatkach i księgowości. Obecnie prowadzący działalność doradczo-księgową pod firmą T-TAX Tomasz Niwiński (www.zaksieguje.pl). Uczestnik szkoleń w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce oraz w Polskiej Akademii Rachunkowości. Posiada doświadczenie m.in. w doradztwie dla podmiotów krajowych i zagranicznych, przeprowadzaniu badań typu due dilligence oraz przeglądów podatkowych. Wspierał swoich klientów podczas kontroli podatkowych i skarbowych, przygotowywał pisma procesowe, opiniował umowy oraz przygotowywał dokumentacje cen transferowych. Autor artykułów prasowych, m.in. w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Radosław Puśko – koordynator projektu, doświadczony manager trzeciego sektora, obecnie w Bielańskim Integratorze Przedsiębiorczych w Warszawie, gdzie wspiera przedsiębiorcze osoby (w tym z Ukrainy i Białorusi).

PROGRAM:

13.04, sobota

09:00-10:00 – Rozpoczęcie warsztatów

10:00-11:00 – Model biznesowy firmy (wg Osterwaldera)

11:00-12:00 – Podatki w Polsce

12:00-13:00 – Praca w grupach (model biznesowy)

13:00-14:00 – Przerwa obiadowa

14:00-16:00 – Praca w grupach (model biznesowy)

16:00- 19:00 – Praca w grupach (podatki)

14.04, niedziela

09:30-10:00 – Rozpoczęcie warsztatów

10:00-11:00 – Jak założyć biznes krok po kroku? Rodzaje firm w Polsce

11:00-12:00 – Jak pozyskać klienta i jak zwiększać sprzedaż? Reklama w mediach społecznościowych

12:00-13:00 – Praca w grupach (rodzaje firm)

13:00-14:00 – Przerwa obiadowa

14:00- 16:00 – Praca w grupach (rodzaje firm)

16:00-19:00 – Praca w grupach (marketing)

Więcej o Bielańskim Integratorze Przedsiębiorczych: https://integratornabielanach.pl

Więcej o Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego: https://frsi.org.pl

Więcej o programie My Digital Life: https://mydigitallife.pl

Source: https://mydigitallife.pl/

Komentarze 0
Popularne
Polecane
Najnowsze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *