Jak sprawdzić status wniosku o pomoc finansową z funduszy międzynarodowych na platformie eDopomoga?

Karol Popko
Pomoc finansowa
29 stycznia 2024, 13:34
Data aktualizacji: 19 lutego 2024, 20:25
Komentarze 0
Platforma cyfrowa eDopomoga Source: https://edopomoga.gov.ua/

Platforma cyfrowa eDopomoga na Ukrainie została stworzona, aby umożliwić rządowi, krajowym i międzynarodowym organizacjom humanitarnym oraz wolontariuszom z całego świata jak najszybszą i najskuteczniejszą pomoc Ukraińcom. Intuicyjny interfejs platformy sprawia, że jest ona łatwa w użyciu. Ponadto platforma eDopomoga umożliwia sprawdzenie statusu wniosku o pomoc finansową od organizacji międzynarodowych – dowiedz się, jak to zrobić!

Jak sprawdzić status wniosku o pomoc finansową na platformie eDopomoga?

Po złożeniu wniosku o pomoc finansową od organizacji międzynarodowych na platformie eDopomoga, w każdej chwili możesz sprawdzić status swojego wniosku. Aby to zrobić, skorzystaj z sugerowanego algorytmu działań.

  1. Otwórz stronę główną platformy eDopomoga i wybierz sekcję „Płatności od organizacji międzynarodowych”.

Source: https://edopomoga.gov.ua/

  1. Na wyświetlonej stronie znajdź wirtualny przycisk „Sprawdź status wniosku” i kliknij go.

Source: https://edopomoga.gov.ua/

  1. Na tym etapie zostaniesz poproszony o zalogowanie się na swoje konto osobiste. Autoryzacja w usłudze jest dostępna w aplikacji Diya, przy użyciu klucza osobistego lub systemu ID.GOV.UA. Dla osób, które z jakiegoś powodu nie mogą zalogować się do Diya lub po prostu nie posiadają aplikacji, istnieje również możliwość sprawdzenia statusu wniosku bez logowania. W tym celu należy kliknąć „Sprawdź status wniosku bez logowania”.

Source: https://edopomoga.gov.ua/

  1. Następnie wprowadź niezbędne dane RNUKPN (TIN), wpisz typ i numer dokumentu.

Source: https://edopomoga.gov.ua/

  1. Kliknij „Sprawdź status”. Jeśli wszystkie dane zostały wprowadzone poprawnie, na ekranie pojawi się status wniosku.

Jeśli chcesz skontaktować się z organizacją międzynarodową, do której został złożony wniosek, aby uzyskać informacje na temat płatności, numery telefonów infolinii organizacji charytatywnych można znaleźć pod linkiem.

Zobacz też: Jak Ukraińcy mogą obliczyć PIT 37 na podstawie PIT 11 w 2024 r.

Oczekując na rozpatrzenie wniosku, należy pamiętać, że wnioski złożone za pośrednictwem usługi eSupport są najpierw weryfikowane, a dopiero potem przekazywane do odpowiednich organizacji charytatywnych. Z kolei większość organizacji międzynarodowych i wolontariuszy, którzy otrzymują wnioski o pomoc, zazwyczaj podejmuje decyzję o wypłacie gotówki, biorąc pod uwagę pilność potrzeb potencjalnych beneficjentów. Oznacza to, że priorytetowymi odbiorcami pomocy są zawsze osoby należące do najbardziej wrażliwych kategorii ludności (osoby niepełnosprawne, rodziny wielodzietne, kobiety w ciąży, osoby o niskich dochodach itp.) Jednocześnie nie można dokładnie przewidzieć czasu otrzymania płatności, ponieważ zależy to wyłącznie od tego, kiedy Międzynarodowa Organizacja podejmie decyzję. Dlatego należy czekać na wiadomość tekstową od organizacji i/lub sprawdzać status wniosku na platformie eSupport.

Możliwe statusy wniosku na platformie eSupport i ich znaczenie

Status wniosku o pomoc finansową od organizacji międzynarodowych na platformie eHelp może być jeden z poniższych:

  • Nie znaleziono wniosku – oznacza to, że nie wysłałeś wniosku lub z jakiegoś powodu nie został on zaakceptowany przez system.
  • Wniosek zaakceptowany – Twój wniosek został pomyślnie zaakceptowany przez system i oczekuje na przetworzenie w Jednolitym Systemie Informatycznym Sfery Socjalnej Ministerstwa Polityki Społecznej.
  • Płatności na rzecz członków Twojej rodziny zostały już dokonane z…. (Nazwa odpowiedniej organizacji charytatywnej) – ten status oznacza, że pieniądze zostały już otrzymane. Jeśli płatność nie została otrzymana przez Ciebie, mogła zostać dokonana przez jednego z członków Twojej rodziny wymienionych we wniosku.
  • Inny wniosek złożony przez członka Twojej rodziny oczekuje na płatność od organizacji międzynarodowej…. (Nazwa organizacji, np. Caritas International lub PCPM) – ten status oznacza, że Ty lub osoba wymieniona we wniosku złożyła już wniosek o pomoc od innej międzynarodowej organizacji charytatywnej i oczekuje na płatność.
  • Twój wniosek jest w trakcie weryfikacji – jeśli Twój wniosek ma ten status, oznacza to, że został pomyślnie przyjęty do Jednolitego Systemu Informatycznego Sfery Socjalnej Ministerstwa Polityki Społecznej i w tej chwili weryfikowane są podane przez Ciebie informacje.
  • Twój wniosek został pomyślnie zweryfikowany – Twoje dane zostały pomyślnie zweryfikowane, a podane informacje są potwierdzone.
  • Twój wniosek nie został zweryfikowany – jeśli weryfikacja nie przebiegła pomyślnie, oznacza to, że statusy wskazane we wniosku nie są zgodne z informacjami znajdującymi się w rejestrze Ministerstwa Polityki Społecznej. Warto sprawdzić aktualność statusu, kontaktując się z lokalnymi organami ochrony socjalnej. Po zaktualizowaniu statusu można ponownie ubiegać się o pomoc.
  • Twój wniosek zawiera błędy – należy pamiętać, że nie ma możliwości poprawienia już złożonego wniosku na platformie eAid. Możesz wycofać aktualny wniosek i złożyć nowy z poprawnymi danymi. Jest to jednak możliwe tylko wtedy, gdy wniosek nie został jeszcze przekazany do organizacji międzynarodowych.
  • Wniosek oczekuje na płatność od organizacji międzynarodowych – ten status oznacza, że wniosek został pomyślnie zaakceptowany, zweryfikowany i przekazany do międzynarodowych organizacji charytatywnych.
Komentarze 0
Popularne
Polecane
Najnowsze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *